Veelgestelde vragen

Wat zijn de retourvoorwaarden

Het kan gebeuren dat je bestelling niet helemaal naar wens is, no worries, je mag je items gewoon retour sturen! 🩷

🗓️ Retourtermijn

Je hebt 14 dagen na ontvangst van je bestelling om artikelen te retourneren of te ruilen.

💌 Hoe werkt retourneren?

📦 Verpak je retour goed en veilig
-Gebruik bij voorkeur de originele verpakking
-Voeg altijd het volledig ingevulde retourformulier toe

🚚 Kies een verzenddienst naar keuze
-Bijvoorbeeld PostNL, DHL of DPD
-De retourkosten zijn voor eigen rekening

✉️ Mail ons op info@le-mody.nl
-Vermeld je ordernummer + reden van retour
-Je hoeft niet te wachten op antwoord om je pakket te verzenden 💌

🧾 Bewaar je verzendbewijs goed!
-Zonder bewijs kunnen we geen vergoeding geven als het pakket zoekraakt

📍 Retouradres:
Le Mody
Samsonsweg 28
1521 RM Wormerveer

📄 Waar vind ik het retourformulier?
Klik hier om het retourformulier te downloaden (PDF)
Hier kun je het formulier downloaden, printen en invullen. Zodra we je retour ontvangen en het formulier compleet is, krijg je per e-mail een bevestiging van ons.

💸 Terugbetaling & Kosten

-Verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening

-Zodra je retour is goedgekeurd, storten we het aankoopbedrag (excl. verzendkosten) binnen 14 dagen terug

-Retourneer je meer dan 3 items? Dan rekenen we €1,50 per extra artikel (vanaf het 4e item)

Voorbeeld: 6 items retour = €4,50 extra retourkosten

Deze aanpassing helpt ons verspilling te verminderen en bewuster shoppen te stimuleren ♻️

💌 Hele bestelling geretourneerd?

Wanneer je de volledige bestelling retourneert en deze compleet bij ons is binnengekomen, vergoeden wij de verzendkosten die je bij het bestellen hebt betaald.

De gecrediteerde verzendkosten bedragen maximaal:

  • € 5,95 voor bestellingen binnen Nederland
  • € 8,95 voor bestellingen vanuit België


♻️ Omruilen

Wil je je bestelling omruilen voor een ander artikel of maat?

Wij raden aan om dit item opnieuw te bestellen, dan sturen wij deze kosteloos naar jou toe.

De verzendkosten van je tweede bestelling worden bij retournering teruggestort! 💌

🎁 Acties & Cadeaus

Heb je meegedaan aan een actie met een gratis cadeau?

Bij (gedeeltelijk) retourneren vervalt het recht op dat cadeau.

Stuur het cadeau dan mee terug of we verrekenen de waarde met je terugbetaling.

⚠️ Belangrijke voorwaarden

We accepteren alleen artikelen die:

-Ongebruikt en ongedragen zijn
-Niet ruiken naar parfum, rook of wasmiddel
-In de originele verpakking zitten

Daarnaast geldt:
-Sieraden (oorbellen)
kunnen niet geretourneerd worden

-Stuntitems worden vergoed met een digitale cadeaubon

-Onvoldoende of niet-gefrankeerde retourzendingen worden niet aangenomen

-Geef bij het verzenden geen toestemming voor levering bij een afhaalpunt, wij halen geen retouren op

-Voorkom beschadigingen door de producten voorzichtig uit te pakken en te passen.

📍 Retouren op locatie

Je mag je retour ook gratis afgeven bij ons in Wormerveer!

Daar kun je eventueel direct een ander item uitzoeken 🛍️

Wat zijn de verzendkosten en levertijden per land?

Er geldt een gratis verzending bij een besteding van 100 euro, bij een bestelling in Nederland.

De verzendkosten voor een bestelling in Nederland hebben een vast tarief van €5,95 onder de 100 euro. Voor verzending naar België hebben we een vast tarief van 8,95 voor bestellingen onder de 150 euro.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra je bestelling wordt verzonden vanuit ons tussenpersoon ontvang je een verzendbevestiging met hierin de track & trace code van jouw bestelling. Zodra je bestelling is meegegaan met de postbezorger kun je hem volgen. 

Mijn product is beschadigd/ontbreekt/verkeerd geleverd, wat moet ik doen?

Wat vervelend, dat is natuurlijk niet de bedoeling! 

Neem meteen contact met ons op via het contactformulier of stuur ons een mail naar info@lemody.nl.

Wij zullen binnen 1-2 werkdagen contact met je opnemen voor een passende oplossing.

Worden mijn verzendkosten vergoed als ik items retourneer?

Wanneer je de gehele bestelling retourneert en deze compleet bij ons is binnengekomen, vergoeden wij de verzendkosten mits je hiervoor hebt betaald tijdens het bestellen. De gecrediteerde verzendkosten bedragen een maximum van €4.99 per bestelling. De retourkosten worden niet vergoed. 

Wanneer kan ik het geld van mijn retour terugverwachten?

Je kunt jouw geld binnen 14 dagen nadat wij de retour hebben ontvangen terugverwachten. We raden je aan om de retour met een track & trace te versturen zodat wij altijd kunnen nagaan wanneer het pakketje bij ons is geleverd.

Heb je voor Klarna gekozen? Dan wordt de factuur automatisch aangepast nadat wij jouw retour hebben verwerkt. Pauzeer bij jouw retouraanmelding de factuur meteen in jouw Klarna account..

Staat je vraag er niet tussen?